Komoly flottaújításba kezd az Air France

Komoly flottaújításba kezd az Air France

A szélestörzsű flotta megújításának felgyorsítása érdekében a korábban leadott megrendelést kiegészítve újabb 50 darab Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM csoport, amelyek az Air France és a KLM flottájába kerülnek - ezzel az a cél a társaságnál, hogy 2030-ra a 2019-es szinthez képest 30 százalékkal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást. A tervek szerint a francia-holland vállalat fogja a legtöbb A350-est üzemeltetni a világon az évtized végére.

A fapadosok nyertek, a hagyományos légitársaságok elbuktak

A fapadosok nyertek, a hagyományos légitársaságok elbuktak

A koronavírus-járvány utáni világ nagy nyertesei a diszkont légitársaságok, a hagyományos modellel működők viszont elbuktak, ez az egyértelmű értékítélete a befektetőknek, ami a szektor cégeinek részvényárfolyamán is egyértelműen látszik: a Wizz Air és a Ryanair szárnyal, a Lufthansa, az Air France és az IAG árfolyama viszont történelmi mélypontok közelében áll. Megnéztük, hogy mennyire lehet megalapozott a két szektor árfolyamteljesítményének szétválása, hogy alakulnak a profitráták, milyenek a növekedési kilátások és mit mutat a technikai kép.

Állami segítséget kap az Air France, szárnyal az árfolyam

Állami segítséget kap az Air France, szárnyal az árfolyam

Ahogy azt már tegnap megírtuk, rábólintott az EU az Air-France-KLM feltőkésítésére, aminek értelmében a francia állam 4 milliárd euróval járul hozzá a tőkeemeléshez és megduplázza a részesedését a járvány miatt nehéz helyzetbe került légitársaságban, ezzel a társaság legnagyobb tulajdonosa lesz. A befektetők kitörő lelkesedéssel fogadták a hírt, szárnyal a mai kereskedésben az Air France árfolyama.

Remek a hangulat Európában, tépik a légitársaságok papírjait

Remek a hangulat Európában, tépik a légitársaságok papírjait

Kifejezetten jó ma a hangulat Európa börzéin, szinte minden ország tőzsdéje pozitívan teljesít, 1 százalék felett a portugál, a belga és a francia index. Szekorszinten kiemelkedően jó a helyzet a légitársaságoknál, valósággal tépik a papírokat a befektetők. Az emelkedést közel 10 százalékos pluszával az Air France vezeti.

Ma is hasítanak a légitársaságok

Ma is hasítanak a légitársaságok

A tegnapi pozitív vakcinahírre komoly rali indult a világ részvénypiacain, az eddig agyonvert szektorok szárnyaltak leginkább, a légitársaságok papírjait ma is vehemensen veszik a befektetők. Vélhetően azt árazzák a piaci szereplők, hogy a vakcinának köszönhetően rövidesen visszatérhet az élet a megszokott kerékvágásba, ennek megfelelően a ciklikus részvények is két napja emelkednek, komoly az érdeklődés az autógyártók papírjai iránt is.

8-10 ezer embertől válna meg a francia légitársaság

Az Air France francia légitársaság több ezer munkahely megszüntetését tervezi a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva  - erősítették meg szerda este francia szakszervezeti források a Les Échos című vezető gazdasági lap értesülését.

Mentőövet dobott a francia kormány a repülőgép gyártóknak

Mentőövet dobott a francia kormány a repülőgép gyártóknak

Csaknem 15 milliárd eurós mentőcsomagot jelentett be kedden a francia kormány a koronavírus-járvány egyik legfőbb vesztesének számító repülőgépgyártó iparnak, amelyből másfél milliárd eurót a következő három évben kutatásra fordítanak, azzal a céllal, hogy 2035-re elkészüljön a karbonsemleges francia repülőgép.

Újabb két légitársaság is repül Budapestről

Újabb két légitársaság is repül Budapestről

Egyre több légitársaság jelenti be, hogy újraindítja budapesti járatait, az Air France júniustól, a Finnair júliustól közlekedik ismét a ferihegyi repülőtérre.

Az Air France és Renault is mentőövet kap a francia kormánytól

Az Air France és Renault is mentőövet kap a francia kormánytól

Az Air France francia légitársaság 7 milliárd eurós hitelhez jut a francia kormánytól és bankoktól a koronavírus-járvány okozta nehézségeinek leküzdésére, de az államosítása nem szerepel a napirendben - közölte péntek este a TF1 kereskedelemi televízió híradójában Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.

Mihez kezdjünk a részvényekkel, ha már az elemzők is csak a sötétben tapogatóznak?

Mihez kezdjünk a részvényekkel, ha már az elemzők is csak a sötétben tapogatóznak?

A koronavírus miatt kialakult krízishelyzetben nehéz dolga van a részvényelemzőknek, hiszen a cégek sorra mondják vissza a korábbi előrejelzéseiket, viszont aktuális iránymutatást nem adnak a jövőre nézve, így problémás az elemzőházak és befektetési bankok számára a releváns ajánlások kiadása, mindez problémát jelent a befektetők számára, hiszen nem tudnak az elemzői véleményekre támaszkodni, így még bizonytalanabb helyzet alakul ki.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Raiszi halálának beláthatatlan következményei lehetnek Iránra és az egész világra
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.